Dutchie in Ireland - Reisverslag uit Stillorgan, Ierland van Renee Berg - WaarBenJij.nu Dutchie in Ireland - Reisverslag uit Stillorgan, Ierland van Renee Berg - WaarBenJij.nu

Dutchie in Ireland

Blijf op de hoogte en volg Renee

04 Augustus 2014 | Ierland, Stillorgan

Hoi!

Om te beginnen heb ik van de week foto's ontvangen van mijn vertrek op 16 juli 2014 op Eindhoven airport. Ik herbeleef dat moment als ik er naar terug kijk. Maar toch, erg mooie foto's. Thanks broertje.(1)
Het is al die weken belachelijk lekker weer geweest hier in Dublin, en ook al werd er vaak tegen mij gezegd dat dit ongebruikelijk was voor Ierland, wat ik zelf ook wist. Wilde ik het niet geloven. Ik ben flink bruin geworden in de afgelopen 3 weken dat ik hier ben! Ik heb weer een nieuw meisje ontmoet, Katria uit Amerika. Het klikt erg goed met haar en zij leeft hier niet ver vandaan. Ze blijft net als ik ongeveer een jaar. Dat is fijn:) We hebben veel gemeen, dingen als; serie's, gewoontes, gebarentaal en reisgierig! Ze leert mij gebarentaal, en ik leer haar Nederlands. (Ik liet haar Scheveningen zeggen, en ging vervolgens heel hard lachen. ssshht heel gemeen ik weet het.) We zijn uiteten geweest bij een typisch amerikaans restaurant.(2) Ik heb Dublin centrum alleen verkend. En ik begin alles een beetje te snappen. Ik zag in de stad een aantal borden staan over de Ierse Celtic nights, dit wil ik erg graag zien.
Dus hier ben ik dan ook mee bezig. (3)

Hier in mijn familie gaat alles prima, ik heb het naar mijn zin. Ik heb nog een beetje moeite met alles tegelijk doen. Wasje aanzetten, hier en daar opruimen, bedje verschonen of de vaatwasser. Ik breng graag tijd met de kids door. En af en toe denk ik dan oh! ik kan wel even dit of dat aanzetten. Ach daar komt vast nog wel automatisme in, mag ik hopen:)

(uur later, ik werd afgeleid. Een aflevering van Gossip Girl gekeken, seizoen 4 aflevering 4 ben ik nu Marleen, just saying hihihi. En ik kreeg een berichtje. dus)

De hostparents waren vorige week 3 dagen naar Nederland, om daar nog het een en ander te regelen (Ze komen uit Nederland) Ging hier gelukkig ook allemaal goed met de kids. Om en om gedaan met de laatste aupair van het gezin. Zij gaat een deze dagen weg, erg lief meisje dus jammer..
Ik ben afgelopen zaterdag op stap geweest met Katria. We zijn naar het Wax museum(4) geweest, niet bepaald mijn favoriet pff ik vond het history gedeelte erg scary.. De rest was tof om te zien! We hebben nog een eigen videoclip opgenomen en die DVD heb ik bij het winkeltje gekocht. gisteren wilde ik hem laten zien aan mijn hostfamily en wat denk je. Ofcourse, of ik ben opgelicht of ze hebben een fout gemaakt. Er staat niets op de DVD. Mijn eerstvolgende vrije dag maar even terug gaan en mijn geld terugeisen. We zijn ook bij Trinity college(5) wezen kijken, erg mooie lokatie. Maakt ook wel iets in me los om in het buitenland te gaan studeren, na het aupairen. Wel allemaal in een andere taal, hm lastig. Maar het zag er zo tof uit allemaal.. En we zijn 'savonds uitgeweest met Shelby, Sophie en Elodie. Cocktailsnight! 2 voor 6,- meer hoef ik niet te zeggen toch? :) :) :) :) (ohja ehm.. Katria en ik waren helemaal doorweekt en een paraplu armer door de storm en regen de hele dag.. Details haha)(6)

Zondag een lekker dagje gewerkt, ik mocht om 11uur beginnen. Woei dat is lekker na een avondje uit. 'savonds net voor etenstijd waren de hostparents even weg. En besloot ik spontaan even te koken. Stond ik heel gezond de worteltjes schoon te maken. Kwamen ze thuis met de mededeling dat ze het er net over hadden om chinees te halen.. Oeps! haha no worry's. We hebben vandaag chinees gegeten. En gisteren mijn maaltijd.
Vanochtend zijn we naar Dublin Zoo(7) geweest met de hele familie, de papa moest even een aantal dieren checken en wij konden mee. Op de terugweg in de auto ben ik in slaap gevallen en werd ik wakker met een slapend kind tegen mijn schouder. Wat is dat toch met dierentuinen? Het heeft een soort toverstofje ofzo, dat iedereen slaapt in de auto terug. Behalve de driver ofcourse.()
Vanmiddag hebben we besjes geplukt in de tuin en dat was een heerlijk toetje voor vanavond!(8)

Mijn gekregen kalender is naar de volgende pagina, mijn tweede maand.(9)

Mijn eerste bezoek is geboekt!!! Mijn lieve grote zus komt 20 augustus 6 daagjes hier. Heerlijk! Kan ik alles laten zien wat ik doe en weet. Ik heb er zin in.

(NUMMERS) = Ik zal de nummers van het kopje bij de betreffende foto's zetten

  • 05 Augustus 2014 - 10:24

    Mam:

    Hoi lieffie,

    Wat heb je dit weer prachtig geschreven. En wat beleef je veel. Toppie!

    Dikke kuz!

  • 05 Augustus 2014 - 14:14

    Paul:

    GOLEMMM!!!

    Hahahaha mooie foto's! maar leuk al die selfies! maar heb nog geen foto gezien of je nou iets typisch iers eet of ziet!!

    Leuk dat Elena naar je toekomt:)

    Nou doeiiiiiiiiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Actief sinds 23 Mei 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 3143

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 30 November -0001

Ierland

Landen bezocht: